Diller i august 2017


1. Our Mutual Friend: Av Charles Dickens, hørt som lydbok via appen LibriVox.

2. Salem: Tv-serie som jeg brukte unormalt lang tid på å se ferdig. For meg var den veldig treg i starten og det gjorde at jeg trengte en pause før jeg var halvveis i første sesong. Ikke en serie for de som ikke liker gørr :-P



3. Wheel of Time: Fortsatt skikkelig fornøyd med å holde på med denne serien. Jeg leste ferdig bok nummer to og begynte på bok nummer tre.

4. Game of Thrones: Går jo ikke an å ikke digge den serien. Selv om jeg har vært mye forbanna også. Nå er det bare kjipt at det er så lenge å vente på neste sesong.

5. Grilling: Det ble ikke så mange varme sommerdager denne sommeren så det ble ikke så mye grilling heller. Men det ble i alle fall en skikkelig grilling i greit vær.

6. iZombie: Jeg har egentlig veldig lyst til å begynne å se The Walking Dead, men jeg vil vente enda en stund i håp om at den blir ferdig snart så jeg kan binge-watch alt. Så da endte jeg opp med å lese tegneserien iZombie i stedet. Og så begynte jeg på tv-serien iZombie, som er løst basert på tegneserien.

7: Annabelle: Creation: Heidi (link til bloggen hennes) og jeg var å så den på kino. Koste meg ja :-D



8. Martna: Her i byen er det martna andre helgen i august hvert år.  Vanligvis har jeg vært bortreist under martnan, og det har ikke gjort noe for jeg har ikke syntes det har vært noe morsomt, men i år var jeg hjemme og det ble faktisk ganske bra. Jeg dro ikke på tivoliet eller så hva som fantes i bodene i gatene, men stamstedet mitt hadde et stort telt ute i gata med servering og live-musikk., så der koste vi oss.

9. Flytting: Uka etter martna ble det flytting. Huff. Alltid så æsj med flytting. Mye styr og slit. Men så godt når man har kommet seg på plass ;-) Og så ble det en mye bedre leilighet og midt i sentrum så jeg ikke er avhengig av bil lenger.

10. Fryseskap: Leiligheten jeg flyttet til deler jeg med ei venninne og da var det kjekt å investere i et fryseskap så vi har nok fryseplass.

11. Slippe utvasking: Jeg trodde aldri at jeg skulle være så heldig at jeg slapp å vaske ut leiligheten jeg flyttet fra, men det gjorde jeg faktisk. Det var huseieren selv som sa hun kunne vaske så den nye leietakeren kunne flytte inn så fort som mulig, og det var jo selvsagt helt greit for meg ;-)

12. Ringenes Herre: Jeg har begynt å høre den som lydbok før jeg skal sove; på engelsk (jeg har kun lest Ringenes Herre på norsk). Eller høre og høre... Jeg har sikkert bare hørt en tredjedel av det jeg har "hørt" fordi jeg har sovna og så har jeg ikke giddet å hoppe tilbake (har hatt på timer så den stoppet etter en viss tid).



13. Spise ute eller ta med take-away hjem: Ble mye slik mat før flyttinga, under flyttinga og fram til ting var nok på plass til at en hadde tid og ork til å stå å lage mat.

14. Lenestol: Jeg har ønsket meg en skikkelig lenestol i flere år, men jag har ikke hatt plass. Etter flyttinga har jeg derimot plass så jeg fant ut at jeg skulle ta en runde å sjekke litt priser og hva som var å finne og så eventuelt kjøpe en etterhvert. Jeg kom ikke lenger enn til Skeidar. Der fant jeg en jeg ville ha og det var tilbud på den så da endte jeg opp med å kjøpe den med en gang.

15: Brukthandel: Det ble et par runder på en brukthandel, blant annet med romkameraten min. Vi er begge litt for glade i bruktbutikker så vi bør nok ikke dra for ofte...

16. Bøker: På brukthandelen har de posesalg på bøker... Så jeg endte jo opp med å ta med en pose hjem. Så nå har jeg enda mer bøker i bokhyllene...

17. RuPaul's Drag Race: En tv-serie hun jeg deler leilighet med nå så på, og som jeg endte opp med å se sammen med henne et par ganger. Morsom serie. Jeg blir nødt til å se alt fra starten etterhvert.



18: Ny seng: Jeg investerte i en ny seng når jeg først skulle flytte. Og det er jeg glad for at jeg gjorde for den er bedre enn den jeg hadde.

19: Øvelseskjøring: Jeg har for første gang øvelseskjørt med noen. Først trodde jeg ikke at jeg kunne det, men så kom jeg på at joda, jeg har da hatt førerkortet lenge nok. Så da ble det øvelseskjøring da. Jeg var litt nervøs først, men det gikk da bra så jeg slappet fort av og synes egentlig det var litt moro.



20: Middag med mormor: Mormor og jeg var flinke til å gå ut å spise middag sammen. Det er det vi pleier å gjøre for å kose oss sammen. Bare at i august ble det litt flere ganger enn vanlig.

21: Ny seng til mormor: Hun trengte ny seng mer enn meg, så jeg hjalp henne med å ordne ny seng og få den på plass. Hun endte opp med samme type rammemadrass som jeg kjøpte og ble heldigvis fornøyd med den hun også.





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018