A Werewolf Boy

Prod.år: 2012
Språk: Koreansk

Originaltittel: Neuk-dae-so-nyeon


Det var ved ren tilfeldighet at jeg kom over denne tittelen. Jeg var inne på Netflix for å finne en film å se. Først bladde jeg forbi filmen etter å ha sett tittelen, "jeg har sett nok dårlige varulv-filmer" tenkte jeg og fortsatte å bla en stund til, men fant ikke noe som fenget. Plutselig fant jeg ut at jeg skulle sjekket ut A Werewolf Boy likevel, det kunne jo hende at jeg ville bli positivt overasket?

Jeg ble så absolutt positivt overrasket. Dette var ikke noen dårlig varulv-film med middelmådige skuespillere og ubetydelig historie, denne filmen viste seg derimot å bli en av de beste varulv-filmene jeg har sett så langt. 


Skuespillerne gjør en god jobb, de er troverdige og gir historien det den trenger for å gi inntrykk. Fortellingen i seg selv er ikke original, men fremføringen av den er av en helt annen klasse enn det jeg har sett av slike filmer tidligere. Noe av det som kanskje gjør at jeg liker denne filmen ekstra godt er mangelen på spesialeffekter. Det brukes spesialeffekter, men veldig lite i forhold til hva en skulle tro i en fantasi-film med en varulv som en av hovedpersonene. 


Dette er en film som kan få en til å gå gjennom hele følelsesregisteret og som jeg absolutt kan anbefale videre.



Den får 10 av 10 stjerner av meg. 

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018