Paranormalcy

Forfatter: Kiersten White
Antall bøker: 3
Lest på nettbrett
Språk: Engelsk

"Evie’s always thought of herself as a normal teenager, even though she works for the International Paranormal Containment Agency, her ex-boyfriend is a faerie, she’s falling for a shape-shifter, and she’s the only person who can see through paranormals’ glamours.

But Evie’s about to realize that she may very well be at the center of a dark faerie prophecy promising destruction to all paranormal creatures."


Dette er en triologi som er innenfor den type YA-bøker jeg ikke blir lei av. Likevel har jeg brukt uvanlig langt tid på dette lille prosjektet. Det er ingenting ved historien som har skyld i at det tok så lang tid, jeg har rett og slett ikke hatt ro til å sitte å lese noe særlig.

Jeg har nå lest mange YA-bøker der hovedpersonen er ei jente som møter en mystisk kjekk gutt som hun faller hodestups forelsket i. Denne gutten viser seg gjerne å egentlig være en eller annen overnaturlig skapning. Jenta er ofte veldig uskyldig og må beskyttes av sin elskede. Det er nesten så klassisk i denne serien også, bare at i denne historien er ikke jenta så forsvarsløs. Det er faktisk hun som flere ganger står for reddinga. Det finnes flere slike serier der jenta har bein i nesa og redder verden men jeg setter alltid pris på det, at det ikke bare er gutta som er heltene.


Det er ikke egentlig så mye mer jeg har å si om disse bøkene. Det er en serie som er tilpasset målgruppen. Språket er lett og historiegangen ikke for komplisert. Alt i alt en serie jeg fant underholdende. Ikke en serie jeg vil anbefale hvis en ikke har sansen for det paranormale.


3 av 5 stjerner

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018