En Smakebit På Søndag #6

Denne smakebiten er hentet fra en bok jeg holder på å lese nå. Boken fikk jeg i julegave julen 2013 av beste Heidi, men jeg begynte ikke på den før i slutten av juli. Grunnen til det er rett og slett at jeg hadde andre bok prosjekt som lå før i køen. Sånn kan det bli når en har så mye en skal lese, og så lite tid :P 

Akkurat nå kjenner jeg tiden presse på. Det er ca en måned siden jeg begynte på boka, men har enda bare kommet litt over halvveis... Det at det har tatt meg så lang tid er mest på grunn av at jeg har vært på ferie å besøkt familie, men også på grunn av at leselysten ikke er helt på topp for tiden. Jeg har rett og slett ikke ro nok til å lese særlig lenge om gangen, noen ganger er det et slit å lese et helt kapittel uten pause. Da, etter at jeg har fullført et helt kapittel, belønner jeg meg selv med en episode av en tv-serie jeg har hekta på. Det er litt tragisk at det er slik, for Heidi hadde helt rett, boken passer meg utmerket. 


Fra baksiden av boken: 
"At the dawn of the nineteenth century, two very different magicians emerge to change England’s history. In the year 1806, with the Napoleonic Wars raging on land and sea, most people believe magic to be long dead in England—until the reclusive Mr Norrell reveals his powers, and becomes a celebrity overnight. 

Soon, another practicing magician comes forth: the young, handsome, and daring Jonathan Strange. He becomes Norrell’s student, and they join forces in the war against France. But Strange is increasingly drawn to the wildest, most perilous forms of magic, straining his partnership with Norrell, and putting at risk everything else he holds dear."






Smakebit (fra side 48):
"Consider, if you will, a man who sits in his library day after day; a small man of no particular personal attractions. His book is on the table before him. A fresh supply of pens, a knife to cut new nibs, ink, paper, notebooks - all is conveniently to hand. There is always a fire in the room - he cannot do without a fire, he feels the cold. The room room changes with the season: he does not. Three tall windows open on a view of English countryside which is tranquil in spring, cheerful in summer, melancholy in autumn and gloomy in winter - just as English landskape should be. But the changing seasons excite no interest in him - he scarcely raises his eyes from the pages of his book."




Flere smakebiter finnes denne gang på bloggen astridterese, da Flukten fra virkeligheten har tekniske problemer. 

Kommentarer

  1. Har hört om den här tidigare och jag blir lite nyfiken på den. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
  2. Denne boken står høyt oppe på listen av bøker jeg har lyst til å lese. Jeg har hørt så mye fint om den! Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan i alle fall anbefale den ;) Ha en fin søndagskveld du også =)

      Slett
  3. Denna har jag ju hört mycket om, men jag är osäker på om det är en bok för mig. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  4. Den här läste jag tidigare i augusti och tyckte väldigt bra om :) Tack för smakbiten och ha en fin söndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre =) Ha en fortsatt fin søndag du også =)

      Slett
  5. Den här står på läslistan. Hoppas att det är en bok för mig med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det håper jeg også =) Ha en fortsatt fin kveld =)

      Slett
  6. Trist när man inte riktigt har ro att läsa, känner igen det. Tror inte det här är en bok för mig, men tack för smakbiten

    SvarSlett
  7. Det här är en ny bekantskap för mig så tack för smakbiten och tips. :)

    SvarSlett
  8. Fin smakebit, men må innrømme at etter to forsøk ga jeg opp å fullføre boka.
    Men jeg kommer garantert til å se den kommende serien basert på boka :)
    Kos deg videre med lesingen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var synd at du ikke fikk fullført boka. Får håpre serien faller mer i smak. Den skal nok jeg også se ;)

      Slett
  9. Tack för smakbiten! Ha en trevlig söndagskväll.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018