Dillier i august

1. Saw: Fortsatte med de to siste Saw-filmene fra Saw-maraton dagen før (31.juli). Sist gang jeg så dem (utenom den siste) ble jeg litt lei, men ikke nå.

2. Harry Potter and the Cursed Child: Denne boka var ikke på leselista mi i år, for jeg visste ikke at den skulle komme når jeg fastsatte lista. Så da skulle jeg prøve å være flink å vente med denne boka da. Det klarte jeg i et helt døgn. Dagen etter at jeg fikk boken hjem måtte jeg bare lese den. Så jeg satte meg godt til rette i sofaen og ignorerte omverden. Jeg brukte ikke mer enn noen timer på å lese boken ferdig så jeg fikk ikke så dårlig samvittighet for å ha gått vekk fra leselista mi likevel ;-)

Bilderesultat for harry potter and the cursed child



3. Ferie: Det ble to uker ferie i august. Jeg hadde ikke råd til å reise noe sted, men det var uansett godt å ha litt fri etter å ha jobbet non-stop i flere måneder. Ferien ble veldig avslappende med bare rolige dager/kvelder hjemme eller koselige kvelder med koselige folk. 

4. Heathens av Twenty One Pilots: Denne sangen ble jeg helt hekta på. Jeg har spilt den om igjen og om igjen. Er ikke lei enda :-P

5. One Piece: Turte endelig å begynne på denne anime-serien igjen nå når jeg fikk tid til å bare sitte å trykke neste og neste episode :-P Jeg hadde ikke sett på denne serien siden fjor høst så jeg hadde mange episoder å ta igjen. Og så spennende det var! Jeg har ikke sett alle espisodene jeg hadde til gode, men jeg fikk sett ferdig den arken jeg holdt på med og er fornøyd med det så langt. Jeg har så mye annet å se også, så jeg må spre det litt ;-)




6. Rocky: Bestevenn Heidi (link til bloggen hennes) og jeg begynte på Rocky-filmene. Disse har jeg hatt en plan om å se (en gang) i lang tid, men har bare aldri kommet så langt. Jeg ble nok litt lei av kampsport-filmer etter at jeg så så mange av dem i tenårene :-P Men nå ble det altså, og de er jo overraskende bra. Vi så faktisk hele fem stykker i løpet av august. 

7. Gratisbilletter på kino: Jeg var med i en konkurranse hvor to stykker kunne vinne to gratis billetter til filmen The Lobster. Jeg hadde ikke peiling på hva slags film det var, men gratis kino er flott uansett. Jeg kan ikke si at jeg slo ut konkurrentene for vi var bare to som deltok så det var jo ingen konkurrenter :-P Filmen var den rareste jeg har sett på lenge, men som sagt: gratis kino er flott!

8. Arrow: Dette er en av de tv-seriene jeg har utsatt å begynne med fordi jeg vil kunne se mye på en gang når jeg først begynner. Siden nå hadde kommet fire sesonger av Arrow fant jeg ut at det var på tide å begynne. Og det falt i smak ja. Jeg slet litt til å begynne med, å venne meg til en annen Green Arrow enn jeg var vant til, men det kom seg etterhvert. Det er fortsatt noen deler i serien som ikke er helt på topp, men jeg er hekta. 




9. Flash: Siden Arrow og Flash dukker opp i hverandre sine serier, måtte jeg jo begynne på Flash også. 

10. LibriVox: Jeg digger denne appen! Masse gratis lydbøker! Dette er lydbøker som folk har lest inn frivillig og kvaliteten kan være litt så som så, det er ikke alle som er egnet til å lese inn lydbøker, men det er noen av de som er veldig gode opplesere. Med denne appen har jeg nå hørt flere klassiske lydbøker på telefonen, genialt på vei til/fra jobb eller mens en tar husvasken og lignende. I august hørte jeg to bøker i denne appen.

11. Dickens: Denne måneden fikk jeg visst plutselig litt Dickens-dilla igjen. Jeg hørte Great Expectations og har begynt på Bleak House. Ingen av disse er på leselista for i år, men jeg hører bare på de på vei til/fra jobb og mens jeg tar husvasken, så det går ikke ut over tiden jeg har til å lese de bøkene som faktisk er på lista ;-)




12. Barnedåp: Jeg er ikke så glad i kirkebenkene (de er så vonde å sitte på), men når et tantebarn skal døpes så stiller man selvsagt opp. Dåpen var fin og gikk veldig greit for seg. Etterpå var det kaffe og masse gode kaker. 

13. Ny pc: Da det nå var tilbud på en pc jeg hadde sett meg ut fant jeg ut at jeg skulle slå til. Dessverre hadde de den ikke i butikken her i byen og heller ikke på nettlager før 9.september. Men jeg klarte jo ikke vente 3-4 uker, så etter jobb en fredag tok jeg bussen opp til Namsos, hvor de hadde den i butikken. "Herregud at du gadd!" har jeg fått hørt, men jeg har bare en ting å si til det: "Verdt det!" 




Kommentarer

  1. "Så da skulle jeg prøve å være flink å vente med denne boka da. Det klarte jeg i et helt døgn." Haha, jeg lo høyt! Virkelig en fin dilleliste! Og du, Jøss, så fint det var her inne! Det gjorde seg virkelig med en ny stil. Lekkert! Du er flink! :-D

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg lo høyt selv da jeg skrev det xP
    Takk! Synes det gjorde seg med en ny stil jeg også :-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018