Diller i oktober 2017


1. Å se film eller serier i stedet for å lese: Det ble veldig lite fokus på lesing i oktober. Det fristet mye mer å bare glane på noe så da ble det slik da.

2. Gilmore Girls: Det er så lenge siden jeg så denne serien at jeg må se alt på nytt før jeg ser den nye sesongen.

3. Train to Busan: Koreansk zombie-film. Jeg ble faktisk positivt overrasket.



4. Lese-date: For å prøve å få litt fortgang i lesingen ordnet en venninne og jeg en lese-date hvor hun leste lekser mens jeg leste i Wheel of Time #4. Jeg fikk da lest en del mer enn jeg hadde gjort på lenge, men ble like daff på lesefronten etterpå...

5. Blade Runner: Jeg har egentlig aldri likt den filmen så godt, men jeg så den om igjen før jeg så den nye på kino.

6. Lost: Jeg så denne serien da den gikk på tv, men jeg skjønte ingenting når den var ferdig så jeg synes Lost var et passende navn. Nå ser jeg alt om igjen for å se om jeg skjønner noe mer, kanskje er det lettere å henge med når jeg ikke må vente mellom sesongene.

7. Ullsokker: Jeg elsker ullsokker. Både å bruke dem og strikke dem. Det er lenge siden jeg har strikket ullsokker siden jeg har slitt med hendene, men i oktober fikk jeg strikket et par par igjen. Ikke det at jeg trenger flere; jeg har en hel skuff full....




8. Rambo: Hadde filmkveld hos Heidi og da så vi Rambo 1 og 2. Jeg trodde jeg bare hadde sett den første, men jeg hadde visst sett toeren også. Men jeg har ikke sett resten, enda.

9. Hva vil folk si: Film som Heidi og jeg så på kino. Anbefales.

10. Lysbehandling: Jeg har kronisk elveblest, noe som vil si at jeg får røde striper hvis jeg kommer borti med neglene mine f.eks og disse stripene kan begynne å klø. Nå har jeg begynt med lysbehandling hos hudlegen for å se om det kan hjelpe.

11. Frityrstekt banan: En av de beste dessertene i verden. Min romkamerat og jeg unnet oss det en dag vi var på ærend på Amfi. Nam!

12. Pønk: Første pønk-konserten etter sommeren, og i nytt lokale. Funket bra det og bra band var det også.

13: Frieri: Jeg ble vitne til et frieri. Det var litt plutselig og på et nachspiel, men det var ekte og flott, og fortsatt bestemt dagen etter. Faktisk var det veldig passende for de å forlove seg på nach og med folk de er glade i rundt seg.

14. McFlurry Twist: Jeg har alltid kjøpt McFlurry med nonstop, fordi den har vært best, men når jeg så at det hadde kommet Twist så måtte jeg prøve den. Og den var god.

15. Være kløne: Dette er egentlig normal modus for meg, men jeg klarte å dette i trappa og slå halebeinet og ryggen så jeg var litt ekstra kløne denne gangen. Det er nå ca to og en halv uke siden og jeg plages fortsatt litt med halebeinet, men ryggen er fin nå, jeg knakk ingenting og viktigst av alt: jeg slo ikke hodet, så det går da bra.

16. To Gode Venner: En av de beste Disney-filmene. Så den med en venninne en dag. Fortsatt like trist når Todd blir satt igjen i skogen.




17. Underworld-prosjekt: En annen venninne og jeg så Underworld-filmene om igjen over noen filmkvelder. blir visst aldri lei av dem jeg. Spent på når neste film kommer og om det blir enda flere etter den. Jeg håper egentlig neste blir den siste.

18. Sverige-tur: Tradisjon tro dro pappa og jeg en tur til Sverige så jeg kunne handle en del ting til jul- Litt tidligere i år enn ellers, men det var en bursdagsfeiring noen dager etterpå så da passet det fint å handle med litt ting til det også.

19. Bursdag: Pappa hadde en liten feiring og ei venninne hadde en noe større feiring med en del venner og utkledning da det ble helgen før Halloween.

20. Beetlejuice: Det var lenge siden jeg hadde sett denne, men den var like bra nå også.




21. The Nightmare Before Christmas: Dette er en film jeg pleier å se lille julaften hvert år, men romkameraten min og jeg fant ut at den fint kan ses i sammenheng med Halloween også.

22. Den første snøen: Søndag 29.oktober kom den første snøen og det la seg et tynt lag, men det le borte i løpet av mandagen.

23. Raubua: Butikk på gjenbrukstorget. Her kan man finne noen kupp. Som regel finner jeg bare masse bøker (plystrer litt og later som ingenting), men noen ganger finner jeg noe små-møbel også. Denne gangen fant jeg en skikkelig søt og liten kommode til femti kroner. Akkurat nå brukes den av ei venninne som bor hos oss midlertidig, men jeg skal nok få bruk for den selv også etterhvert. Neida, jeg har ikke et bruktbutikk-problem (plystrer litt til og later som ingenting igjen).




Ønsker alle en riktig god helg! Her skal det ses filmer på kino. Den første er Jigsaw rett over midnatt i dag, og så blir det Askeladden og Thor: Ragnarok i morgen. Kinoen i byen har faktisk også Ringenes Herre maraton (extended versjon!) fra lørdag kveld til søndag morgen, men det tror jeg nok ikke at jeg orker... Selv om jeg har lyst! :-P







Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018