The Hunger Games: Catching Fire

Film nummer 2 i Hunger Games-serien
Sett på kino torsdag 21.november 2013

Jeg har vært spent på denne filmen siden jeg så den første filmen i 2012. Jeg har lest bøkene og likte de veldig godt, men film nummer 1 fenget meg ikke i noen stor grad. Jeg synes den virket amatørmessig. Flere av skuespillerne var ganske ferske og virket derfor ikke så troverdige, og det virket som at filmen hadde et ganske begrenset budsjett (men det er nå bare min mening, hvor stort budsjett de hadde vet jeg ikke). Men alt i alt synes jeg filmen var ok. Den fikk fram historien og historien er bra.

I film nummer 2 ser vi en klar bedring. De ferske skuespillerne har fått mer erfaring og filmen virker ikke amatørmessig som den første. Historien har også tatt seg opp. Første bok og film er typisk "dette var tøft, men vi klarte det" og var ikke så mye mer enn det. Men det er i bok og film nummer 2 det virkelig begynner å bli spennende. Det bygger opp til den virkelige kampen, en kamp for alles frihet.
Jeg var spent nok på film nummer 2, men er enda mer spent på film nummer 3 og 4. Fenger de like mye som tredje (og siste bok) blir det nervepirrende. Jeg gleder meg.

8 av 10 stjerner

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018