Harry Potter and the Cursed Child

Mandag formiddag denne uken fikk jeg melding om at en pakke hadde ankommet postkontoret. Jeg hadde såååå lyst til å kjøre og hente den med en gang, for pakken var nemlig boken Harry Potter and the Cursed Child. Dessverre var jeg stuck på jobb, og da jeg var ferdig orket jeg rett og slett ikke å dra innom postkontoret (altfor mye folk), så jeg hentet den ikke før tirsdagen.

Innen da hadde jeg kommet på at jeg har en fastsatt leseliste som jeg ikke er ferdig med og at jeg derfor ikke egentlig hadde "lov" til å lese Harry Potter and the Cursed Child enda. Med et sukk satte jeg den i bokhylle og sa til meg selv at jeg fikk vær så god å være tålmodig.

Det varte helt til onsdag. Da klarte jeg ikke vente lenger. Etter middagen (og litt smått husarbeid) satte jeg meg godt til rette i sofaen og begynte å lese. 







Fortellingen er et teaterstykke og boken er derfor skrevet nettopp som et teaterstykke. Det var noe uvant i noen få sekunder, men det gikk fort over.

Denne fortellingen plukker opp handlingen fra der bok nummer syv sluttet, på plattform 9 3/4. Harry og gjengen er voksne og sender av gårde barna sine til Hogwarts. Det er utrolig givende å bli bedre kjent med barna, hovedsakelig Harry og Ginny sin sønn Albus og Draco sin sønn Scorpius., men også Ron og Hermoine sin datter Rose.

Det er som å komme hjem til et hjem du ikke visste du savnet. Jeg har lenge hatt lyst på mer Harry Potter, men jeg innså ikke hvor mye før jeg leste denne boken. Og det tror jeg nok er tilfellet for flere. Boken er ikke den beste i serien, men den en fin fortsettelse på en unik reise og spennende nok til at jeg ikke la den fra meg (annet enn når jeg måtte på do) før den var lest ferdig.

Siden boken er skrevet som den er, går det fort å lese den når en først har vent seg til den nye skrivemåten, det tok ikke mer enn noen timer å bli ferdig.

Som med den syvende boken følte jeg meg også nå litt tom når jeg satte boken tilbake i bokhylla. Det er alltid trist å bli ferdig med en god fortelling.

Jeg tør ikke håpe for mye, men er vi heldige og det kommer mer Harry Potter er jeg ikke i tvil om at jeg kommer til å sluke det også.


Always <3




Kommentarer

  1. Herlig, Kine! :-D "Det er som å komme hjem til et hjem du ikke visste du savnet" <3

    Jeg skal lese denne. Men venter til den er ute på norsk!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018