"Barnslig" helg

Helgen som var ble for min del rolig. Jeg hadde kun vært på jobb i tre dager etter ferie, men likevel var det godt å få helg og kunne gjøre det jeg selv har lyst til. Problemet er bare at jeg noen ganger ikke vet hva jeg vil gjøre, eller rettere sagt: jeg vil gjøre alt mulig på en gang. Noe som var tilfellet denne helgen. 

Fredag:
Leste ferdig Through the Looking-Glass i lunsjen på jobb. Tilbragte resten av lunsjen på å spekulere på hva neste bok skulle bli. Kom hjem fra jobb, fortsatt ingen anelse på neste bok. Spiste middag og så litt "tv" (jeg sier "tv" siden jeg ikke har tv-kanaler), fortsatt ikke greid å bestemt meg på neste bok. Da fant jeg ut at jeg måtte sette meg ned å finne ut hvilke bøker som var aktuelle å begynne på og om jeg kunne begynne på disse relativt kjapt.

Etter nesten to timer hadde jeg kommet frem til 16 aktuelle bokserier, som enten var tilgjengelig i bokhylla eller på nettbrettet, eller kunne hentes på biblioteket dagen etter. Det gjorde det ikke i det minste noe letter å bestemme seg da jeg før dette hadde bare 5 aktuelle serier i tankene. Ja,ja. Jeg ble sittende og tenke lenge, men var hele tiden like ubesluttsom.Til slutt fant jeg ut jeg aldri kom til å bestemme meg hvis jeg bare ble sittende å spekulere. Så jeg skrev de 16 aktuelle seriene på hver sin lapp, brettet de sammen, puttet de i en boks, ristet godt og trakk. Rett og slett.

Jeg endte opp med Septimus Heap-serien. Slettes ikke dumt. Men det var ingen av alternativene (he,he). Faktisk var alle alternativene fantasy. Etter en måned med klassiske fortellinger var det på tide med noe helt annet. Klassikere er interessante og bra, men jeg foretrekker fantasy. 

Lørdag:
Tok husvasken. Endte opp med å gjøre fint lite resten av dagen. Leste litt, så litt "tv", leste litt mer osv. Sånn holdt jeg på til kveldinga, da fant jeg ut at "nei, nå må jeg se en film". Easy peasy å finne film vel? Hah! Kan til tider være like vanskelig som å velge neste bok (faktisk ganske ofte like vanskelig). Jeg ble sittende å tenke litt (før jeg logga inn på Imdb og sjekka lista mi. Heldigvis) og fant fort ut at jeg ikke hadde noen spesiell film jeg hadde mer lyst til å se enn andre, altså at det ville bli vanskelig. 

Derfor bestemte jeg meg for å se den første filmen jeg kom til på lista som jeg i det hele tatt kunne tenke meg å greie å se den kvelden. Det var ganske lurt faktisk. Jeg endte opp med filmen Epic, som slettes ikke var så dum (jeg ga den 7 av 10 stjerner). 

Søndag: 
Enda en dag med lesing, "tv"-titting, mer lesing osv. Fant ut at jeg måtte se en film denne dagen også, men denne gangen var valget mye lettere (takk og lov). Jeg trengte faktisk ikke å se på lista mi på Imdb (!). Jeg kom nemlig på at jeg ikke hadde sett Howl's Moving Castle enda og da måtte jeg jo se den. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett den tidligere. Har jo hatt den på lista mi i flere år. Men nå fikk jeg da endelig sett den. (Jeg ga den forresten 8 av 10 stjerner).

Slik var altså helgen som var. Lite innholdsrik, men veldig kos. 

Grunnen til at tittelen ble "barnslig" helg er at Spetimus Heap-serien jeg ha begynt på er skrevet for barn/ungdom og begge filmene jeg så i løpet av helgen er familiefilmer.
Jeg tror ikke jeg noen gang blir for gammel for "barnslige" bøker eller filmer. 

Kommentarer

  1. Haha man kan aldri bli for gammel for barnslige bøker og filmer ;)
    Det høres ut som om du har hatt en veldig fin helg, selv om du brukte mye tid på å bestemme deg for både filmer og bøker :) Det var forresten veldig lurt det med lappene! Tror jeg stjeler det til en gang jeg har en lignende krise! ;)

    SvarSlett
  2. Ja ikke sant! Jeg kommer til å fortsette å se f.eks Disney-klassikerne til den dagen jeg dør =)
    Det ble en koselig helg ja, når jeg først fikk bestemt meg. Tror nok jeg må bruke lappene senere en gang også ;) Hehe

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018