En Smakebit På Søndag #15

Nå for tiden hører jeg på en engelsk lydbok. Boken er Horns skrevet av Joe Hill og lest av Fred Berman. Smakebiten jeg har valgt er tatt helt fra begynnelsen av boken.







“Ignatius Martin Perrish spent the night drunk and doing terrible things. He woke the next morning with a headache, put his hands to his temples, and felt something unfamiliar, a pair of knobby pointed protuberances. He was so ill--wet-eyed and weak--he didn't think anything of it at first, was too hungover for thinking or worry.

But when he was swaying above the toilet, he glanced at himself in the mirror over the sink and saw he had grown horns while he slept. He lurched in surprise, and for the second time in twelve hours he pissed on his feet.”




Flere smakebiter finner du hos Mari




Kommentarer

  1. Verkar som en riktigt spännande bok! Får nog kolla upp den. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  2. Den här läste jag för ett tag sedan. Den var väldigt annorlunda och jag gillade det :)

    SvarSlett
  3. Låter som en spännande bok. Så synd att jag inte vill läsa denna genre. Jag vill inte bli skrämd och jag tror att alla böcker inom genren är jättehemska så därför låter jag bli :)

    SvarSlett
  4. Spännande! Den här får jag titta lite närmare på. Känns som en bok som jag skulle vilja lyssna på. ;)

    SvarSlett
  5. Tack för smakbit! Är väldigt nyfiken på att läsa något av J Hill.

    SvarSlett
  6. Tack för smakbiten. Den här författaren är jag lite nyfiken på.

    SvarSlett
  7. Ha ha så bra smakebit! :-D Morsom, kul og ekkel på samme tid.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018