Politi

Fra Baksiden av boken: 
"På et sykehus ligger en hardt skadet mann i koma. Rommet bevoktes av politiet, og ingen får vite hva den mystiske pasienten heter. Samtidig bli politimenn funnet drept på åstedet for gamle uoppklarte drap. Politiet står uten spor og mangler i tillegg sin beste etterforsker. På sykehuset viser pasienten tegn til å komme til bevissthet."




Forsiden av boken



Da var den tiende og (så langt) siste boken om Harry Hole lest... Hvor skal jeg begynne?

Jo, først med det at jeg hater at forlagene ikke kan utgi alle bøkene i en serie noenlunde like. Jeg har de ni første bøkene i Harry Hole-serien i matchende utgaver (bare litt forskjellige farger på bøkene, ellers like), men den tiende skulle plutselig være helt annerledes og skille seg ut. Aaarrrg! Hater det! Hvorfor må forlagene gjøre sånn? Skikkelig irriterende. Jeg vil at bøkene i en serie skal matche, det ser så mye bedre ut i bokhylla! (Ja jeg har nok noen OCD-tendenser).

Jaja. Nok ranting :-P

Tross en forstyrrende utgave, likte jeg denne boken veldig godt. Samtidig som jeg hater Nesbø litt.  Litt elsk og hat kan man si.

Boken var veldig spennende og Nesbø lurte meg trill rundt denne gangen også. Jeg hadde ingen anelse om hvem morderen var. Og jeg mener absolutt ingen anelse, morderen var ikke på radaren min en gang.

I omtalen av forrige bok, Gjenferd, skrev jeg at vi møtte Harry på et sted måtte kunne sies å være det beste stedet han har vært. Vel, jeg kan ikke trekke det tilbake, men jeg vil si at det gjelder nok en gang. Harry har det virkelig godt når vi møter han. Og det er så fint å se (lese), for han fortjener det virkelig.

Jeg skrev også i forrige omtale at jeg hadde blitt forbanna om jeg hadde måttet vente med å lese Politi, for Gjenferd sluttet nemlig men en cliffhanger. Og tror du jaggu ikke Politi gjør det også!? Ikke like ille cliffhanger som i Gjenferd, tror jeg. Eller er den verre? Jeg har ikke bestemt meg helt enda faktisk. Det er i alle fall mer enn nok til at jeg blir frustrert over at jeg må vente helt til neste bok med å få svar.

Det er en av grunnene til at jeg nevnte tidligere at jeg hater Nesbø litt etter å ha lest denne boken. En annen grunn har noe med valg Nesbø gjør underveis i boken som jeg ikke likte. Det har ikke noe med selve kvaliteten på boken å gjøre, men det var noe som gjorde meg skikkelig sur. Noe mer tørr jeg ikke si for da blir det spoiler.

Politi har blitt en av favorittene i Harry Hole-serien, gleder jeg meg til å få lest den neste når den kommer ut. Får se om jeg får lest den ikke så lenge etter den har kommet ut eller om det blir lenge å vente, jeg har jo de andre bøkene i pocket så da må jeg jo ha resten i pocket også. OCD-tendenser sa du? :-P




Forfatter: Jo Nesbø
Språk: Norsk
Format: Pocket
Utgitt: 2013
Nummer i serien: Bok nummer ti
Antall sider: 526
Kilde: Bokhylla





Kommentarer

  1. Hurra for OCD - hæhæhæ. Vi er i samme båt. Vi får håpe den kommer raskt ut i Pocket for deg. Eventuelt at du låner den på biblioteket/kjøper som e-bok og leser; så - når den er kommet ut på Pocket kan du først kjøpe den. :-)

    SvarSlett
  2. Jeg vet forresten ikke når jeg skal fortsette med Hole-prosjektet mitt. Jeg er litt lei politikrim for øyeblikket så frister ikke helt enda. Men jeg gleder meg - tross alt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi

      Det går an ja =)

      Det er jo en stund til den kommer ut så kanskje det frister å lese den når vi har kommet så langt ;-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Diller i april 2018

Diller i mai 2018

Diller i januar 2018